І. Загальні положення   
І.І. КІЛІЙСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 2 КІЛІЙСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі навчальний заклад) знаходиться у  спільній власності територіальних громад сіл та міст Кілійського району.  
І.2. Юридична адреса навчального закладу: 68300, Одеська область, Кілійський район, м.Кілія, вул. Леніна,02 , телефон 4-20-85.   
1.3. Повна назва юридичної особи на українській мові – КІЛІЙСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ  № 2 КІЛІЙСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ, скорочена назва юридичної особи – «КІЛІЙСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ № 2».   
І.4. КІЛІЙСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №2 КІЛІЙСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ є юридичною особою,  має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер.   
І.5. ЗасновникомКІЛІЙСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №2 КІЛІЙСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ є: Кілійська районна рада.   1.6.Головною метою діяльності навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.   1.7.Основними завданнями  навчального закладу є :Забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту:виховання громадянина України;виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення, та творчої самореалізації;виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов”язків людини і громадянина ;розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;виховання свідомого ставлення до свого здоров”я та здоров”я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров”я учнів;створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину, суспільство, культуру та умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку учнів. 
1.8.Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту”, "Про загальну середню освіту”, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженним постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року № 964, іншими нормативно-правовими актами, положенням про школу, власним статутом.
1.9. Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченної статутом. 
1.10. Навчальний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за : безпечні умови освітньої діяльності;дотримання державних стандартів освіти;дотримання договірних зобов”язань з іншими суб”єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов”язань за міжнародними угодами;дотримання фінансової дисципліни. 
1.11.У навчальному закладі визначена російська мова навчання і запроваджено поглиблене вивчення предметів іноземної мови (англійська мова), профіль навчання. 
1.12. Навчальний заклад має право :проходити в установленному порядку державну атестацію;визначити форми, методи, і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із власником(засновником);визначити варіативну частину робочого навчального плану;в установленному порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку зазначенному Законодавством України;розвивати власну соціальну базу : мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;мати у своєму складі загальноосвітні класи більш ранніх ступенів навчання;входити до складу навчальних закладів різних типів і рівнів акредитації, а також навчально-виховних об”єднань. 
1.13.У навчальному закладі створюються та функціонують :МО класних керівників, вчителів математики та фізики, української мови та літератури, російської мови та літератури, англійської мови, початкових класів. 
1.14.Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються ЦРЛ. 
1.15.Взаємовідносини навчального закладу з юридичними та фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
 ІІ. Організація виховного процесу. 
2.1. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного, місячного, тижневого плану.В плані роботи навчальний заклад відображаються найголовніші питання роботи , визначаються перспективи його розвитку. Приймається на педраді з урахуванням побажань органів громадського самоврядування.План роботи затверджується радою навчального закладу. 
2.2.Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розробленних та затвердженних міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.Робочий навчальний план навчального закладу погоджується радою навчального закладу і затверджується відповідним органом управління освітою.У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків(щоденний,тижневий) та режим роботи (щоденний, річний). 
2.3.Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.Індивідуалізація і диференціація навчання у школі забезпечується реалізацією інваріантноїта варіативної частини державного стандарту загальної середньої освіти.Варіативна частина формується навчальним закладом самостійно з урахуванням його спеціалізації та профілю навчання.                    Форми, засоби i методи навчання та виховання  навчальним закладом обираються у межах, визначених Законами України "Про освіту”, "Про загальну середню освіту” та власним статутом.                       Індивідуальне навчання та екстернат у навчальному закладі  організовуються відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки. 
2.4. Навчальний заклад здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання. 
2.5.Зарахуваня учнів до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх- заяви батьків або осіб, які їх замінюють), свідоцтва про народження (копія), паспорта, медичної довідки встановленного зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу) на безконкурсній основі відповідно до території обслуговування та відповідно до порядку, встановленного міністерством освіти і науки України.У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюються за наявністю особової справи учня встановленного Міністерством освіти і науки України зразка. 
2.6. Мережа класів у школі формується на підставі нормативів їх наповнюваності відповідно до кількості поданих заяв (але не більше ніж 30 учнів) та санітарно-гігієнічних умов для здійснення навчально-виховного процесу.                      
Поділ класів на групи на уроках з окремих предметів у школі здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки та погодженими з Мінфіном. 
2.7.У школах першого-другого ступеню навчання для учнів 1-4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженного дня.Зарахування до груп продовженного дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяви батьків (осіб які їх замінюють).Визначається 6-ти годинний  режим роботи груп продовженого дня. 
2.8.Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюється навчальний заклад в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом, за погодженням з відповідним органом управління.Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року з урахуванням навчальної практики та державної підсумкової атестації.      Тривалість навчального року обумовлюється виконанням навчальних програм з усіх предметів, але не може бути менше 175 днів у загальноосвітньому навчальному закладі І ступеня (1 - 4 класи) та 190 днів — ІІ - ІІІ ступенів (5 - 12 класи).Навчальні заняття розпочинаються лише за наявності акта, що підтверджує підготовку приміщення навчального закладу для роботи у новому навчальному році.Навчальний рік поділяється на семестри: перший з 01.09. до 25.12., другий з 15.01. до 31.05.Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України). 
2.9.За погодженням з відповідними структурними підрозділами районної (міської) державної адміністрації з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів. 
2.10.Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у перших класах – 35 хвилин, у других -  четвертих - класах – 40 хвилин, у п"ятих - дванадцятих – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою та територіальними установами державної санітарно-епідемологічної служби.Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреб в організації активного відпочинку i харчування учнів, але не менш як 10-15 хвилин. 
2.11.Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором.Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі навчальних занять.Розклад уроків повинен враховувати оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом тижня, а також правильне чергування протягом дня і тижня предметів природничо-матеріального і гуманітарного циклів з уроками музики, образотворчого мистецтва, трудового навчання, та основ здоров"я і фізичної культури.Навчання у навчальному закладі організовується в одну (1-у) зміну.Крім різних форм обов"язкових навчальних занять, у школі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбаченні окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.Навчально-виховний процес у навчальному закладі може здійснюватися за різними формами (уроки, лекції, лабораторно-практичні, семінарські заняття, диспути) і поєднуються з науково-методичною, науково-дослідницькою і експериментальною роботою. Поряд з традиційними методами і нормами широко використовуються педагогічні новації, нові технології навчання. 
2.12.Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. 
2.13.У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань.У першому класі дається словесна характеристика навчальних досягнень  учнів у навчанні, у другому - оцінювання навчальних досягнень  починається з ІІ семестру.У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтва, атестати) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію. 
2.14.Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії). 
2.15.Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 14.04.2008 р. № 319 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 06.05.2008 р. за № 383/15074. 
2.16.При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, російської мови,  читання, математики.  
2.17.Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.02.2008 року за № 94, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України за №151/1484227.02.2008р. та наказу МОН України від 12.09.2008 року № 845 «Про внесення змін до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти». В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від екзаменів у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки та МОЗ.За результатами навчання учням (випускникам) навчального закладу  видається відповідний документ (табель, свідоцтво, атестат, довідка): по закінченні початкової школи - табель успішності;по закінченні основної школи - свідоцтво про базову загальну середню освіту;по закінченню навчального закладу - атестат про повну загальну середню освіту. 
2.18.Невстигаючі протягом двох років навчання у школі І ступеня учні за рішенням психолого-медико-педагогічної консультації можуть продовжити навчання у відповідному спеціальному загальноосвітньому навчальному закладі за згодою батьків або осіб, які їх замінюють. За бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, їх навчання може продовжуватися у класах вирівнювання знань або за індивідуальними навчальними планами і програмами.Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.  
2.19. За відмінні успіхи в навчанні учні 1 - 8, 10 (11) класів можуть нагороджуватися похвальним листом, а випускники загальноосвітніх навчальних закладів 
ІІІ ступеня – похвальною грамотою "За особливі успіхи у вивченні окремих предметів”, медалями — золотою  "За особливі успіхи у навчанні” або срібною "За успіхи у навчанні”. За відмінні успіхи в навчаннi випускники загальноосвітнього навчального закладу II ступеня одержують свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою.За успіхи у навчаннi (праці) для учасників навчально-виховного процесу педрадою школи можуть встановлюватися різні форми морального i матеріального заохочення.  (у межах коштів, передбачених на ці цілі). 
ІІІ. Учасники навчально-виховного процесу.
3.1.Учасниками навчально-виховного процесу навчального закладу є :учні;керівники;педагогічні працівники;психологи, бібліотекарі;інші спеціалісти;технічні працівники;батьки або особи, які їх замінюють. 
3.2.Права і обов"язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством. Законами України "Про освіту", "Про загальну середню світу", Положенням про загальноосвітній заклад, затвердженний постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 р. № 964, статутом, правилами внутрішнього розпорядку школи. 
3.3.Учні мають право :на вибір профілю, форми навчання, предметів варіативної частини навчального плану, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;на доступ до інформації з усіх галузей знань; брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;брати участь у добровільних самодіяльних об"єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;на захист від будь-яких форм експлуатації, психологічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;переатестацію з навчальних предметів;вільне вираження поглядів, переконань. 
3.4.Учні зобов"язані:оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;бережливо ставитись до державного, громадськог і особистого майна;дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;дотримуватися правил особистої гігієни;учням, які досягли значних успіхів у навчанні рішенням ради школи може бути призначена стипендія за рахунок додаткових джерел фінансування. 
3.5.Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров"я яких дозволяє виконувати професійні обов"язки. 
3.6.Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України "Про загальну середню освіту" та іншими законодавчими актами. 
3.7.Педагогічні працівники мають право на :захист професійної честі, гідності;самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров"я учнів; участь в обговоренні питань організації навчально-виховного процесу;проведення в установленому порядку науково-дослідницької, експериментальної, пошукової роботи;виявлення педагогічної ініціативи;позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу, м/о, нарад, зборів;                    на внесення  пропозицій керівництву загальноосвітнього навчального закладу i органам управління освітою щодо поліпшення навчально-виховної роботи;підвищення кваліфікації, перепідготовку;отримання пенсій, у тому числі і за вислугу років в порядку визначеному законодавством України;на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства .Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов"язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України. 
3.8.Педагогічні працівники зобов"язані :забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов"язкових державних вимог;сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров"я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;сприяти зростанню іміджу навчального закладу;настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру; виконувати статут навчального закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;виконувати накази і розпорядження керівника школи, органів управління освітою;брати участь у роботі педагогічної ради. 
3.9.Обсяг навчального навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором школи і затверджується органом управління освітою.  
3.10. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. 
3.11. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю або в разі звільнення педагогічного працівника. 
3.12.  Керівник школи призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками. Їхні права i обов'язки визначаються нормативно-правовими документами Міністерства освіти і науки, правилами внутрішнього розпорядку та статутом школи. 
3.13.  Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством. 
3.14.У навчальному закладі обов’язково проводиться атестація керівників та педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п"ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженного Міністерством освіти і науки України. 
3.15.Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила педагогічної етики, правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов"язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства. 
3.16.Батьки та особи, які їх замінюють, мають право :обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;звертатись до органів управління освітою, керівника навчального закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази навчального закладу;на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу з питань навчання, виховання дітей;брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази навчального закладу;на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових органах. 
3.17. .Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної освіти і зобов"язані :забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;постійно дбати про фізичне здоров"я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім"ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.заклад надає батькам і особам, які їх замінюють, допомогу у виконанні ними своїх обов"язків.батьки або особи, які їх замінюють, повинні своєчасно повідомляти класного керівника про хворобу того, хто навчається або причини його відсутності.батьки або особи, які їх замінюють, несуть однакову відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини, несуть матеріальну відповідальність за збиток, причинений закладу освіти по вині того, хто навчається.  
3.18.Представники громадськості мають право :обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в навчального закладу;керувати учнівськими об"єданнями за інтересами, гуртками і секціями;сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;проводити консультації для педагогічних працівників;брати участь в організації навчально-виховного процесу. 
3.19.Представники громадськості зобов"язанні :дотримуватися статуту навчального закладу, виконувати накази та розпорядження навчального закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагандувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
 ІV. Управління навчальним закладом. 
4.1.Управління навчального закладу здійснюється його засновником.Безпосереднє керівництво навчального закладу здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.Директор навчального закладу державної та комунальної форм власності та його заступники призначаються і звільняються з посади відповідним органом управління освітою. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства. 
4.2.Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від трьох категорій :працівників навчального закладу - зборами трудового колективу;учнів навчального закладу другого-третього ступеня – класними зборами;Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів : від працівників , учнів, батьків і представників громадськості .Термін їх повноважень становить 1 рік.Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.Загальні збори: обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу;розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального;затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників. 
4.4.У період між загальними зборами діє рада навчального закладу,
4.3.1.Метою діяльності ради є :сприяння демократизації, гуманізації навчально-виховного процесу;об"єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу,та удосконалення навчально-виховного процесу;формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов"язанних з організацією навчально-виховного процесу; 
4.3.2.Основними завданнями ради є :підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім"єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;визначення стратегічних завдань, пріорітетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;формування навичок здорового способу життя;створення належного педагогічного клімату в навчальнім закладі;сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;Ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов"язковості загальної середньої освіти;стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;зміцнення партнерських зв"язків між родинами учнів та навчального закладу з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу; 
4.3.3.До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-ІІІ ступенів навчання, батьків, громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами навчального закладу.Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами.На чергових виборах склад ради оновлюється не менш ніж на третину. 
4.3.4.Рада навчального закладу діє на засадах :пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;дотримання вимог законодавства України;колегіальності ухвалення рішень;добровільності і рівноправності членства;гласності.Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, власника, а також членами ради.Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.У разі рівності кількості голосів вирішальним є голос голови ради.Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту навчального закладу, доводяться в 7-и денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу. 
4.3.5.Очолює раду навчального закладу голова, який обирається із складу ради.Голова може бути членом педагогічної ради.Головою ради не можуть бути директор та його заступники.Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності школи, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів. 
4.3.6.Рада навчального закладу :організовує виконання рішень загальних зборів;вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу,профілю навчан-ня, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;затверджує режим роботи навчального закладу;сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників школи золотою медаллю "За високі досягнення в навчанні" або срібною медаллю "За досягнення у навчанні" та нагородження учнів похвальними листами "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів";разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчаль